Geoblog.pl    bmilinki    Podróże    Filipiny - Magdalena, no problema!    Top 5 i statystyka
2017

Top 5 i statystyka

Polska, Gdynia
Przejechano 20691 km

Nasza wyprawa trwała od 28 stycznia do 11 lutego 2017.
A to niektóre z liczb:
11 553 427 - tylu mieszkańców wg spisu ludności liczyło Metro Manila (Manila wraz z kilkoma przyległymi dzielnicami) ok 2001 roku. Zespół miejski liczony z dalszymi przedmieściami już wtedy szacowany był na około 22 mln mieszkańców. 16 lat to szmat czasu - z pewnością ludności jeszcze przybyło.
10220 km - odległość w lini prostej Osiedle Kaszubskie - południe Camiguin, czyli Magdalena najdalej od domu...
7107 - ilość wszystkich filipińskich wysp
ok. 2000 - liczba mieszkańców wyspy Pamilacan
13 - tyle dni w sumie spędziłyśmy na Filipinach (przy czym ostatni głównie na lotniskach)
10 - liczba samolotów, którymi leciałyśmy
9 - odwiedzone wyspy (Luzon, Bohol, Balicasag, Virgin Island, Panglao, Camiguin, Pamilacan, Mantigue Island - Magsaysay, White Island)
9 - środki transportu: samolot, autobus publiczny, tri-cykl (motorowy), riksza, prom, multicab, motor, łódź, samochód osobowy
6 - miejsca, w których spałyśmy
5- plaże, na których plażowałyśmy (bo takich tylko odwiedzonych było jeszcze więcej) Alona i Dumaluan (na Panglao), plaża na wyspie Mantigua, White Bar (przy Camiguin), plaża na Pamilacan)
3 - atrakcje, które nas ominęły, lub z których same zrezygnowałyśmy : Hibok Hibok, park w Makati w Manili i manilskie spa :)

Subiektywne pomieszane Top 5 (czyli to co można zaplanować i kupić razem z tym, co po prostu samo się wydarzyło) (Asia):
1. Awaria generatora prądu na Pamilacan i wieczór z rumem
2. Sanktuarium przydaczni olbrzymich (Camiguin) - snorkling w przezroczystej wodzie, bez innych turystów - super!
3. Rejs po rzece Loboc (Bohol) - statek, lunch i piękna przyroda
4. Masaż na plaży Alona (Panglao) - czy jest coś lepszego niż godzina masażu na tropikalnej plaży...? no, może dwie godziny takiego masażu :)
5. Zip- line (Bohol)- czyli jak żegnać się z życiem, to w wielkim stylu (i wysoko:)

7107-9=7098 ...tyle jeszcze filipińskich wysp pozostało nam do odwiedzenia...Zatem do zobaczenia!