Geoblog.pl    bmilinki    Podróże    Indie    Fatehpur Sikri - Zwiedzanie w drodze do Jaipur

Fatehpur Sikri - Zwiedzanie w drodze do Jaipur

Indie
Indie, Fatehpur Sīkri

Do Fatehpur Sikri – opuszczone miasto – z Agry dojechaliśmy bardzo szybko. Na miejscu okazało się, że czekamy na przewodnika. Ponieważ nie wiedzieliśmy, że mamy tu mieć przewodnika byliśmy trochę zaskoczeni. Przewodnik okazał się być bardzo interesujący – hindus uwielbiający Hollywood (tak Hollywood) i wszystko co związane z amerykańskimi gwiazdami. Aby dostać się do miasta przesiadamy się do tuktuków (moto-riksze). Zaraz na początku usłyszeliśmy, że to miejsce przed nami odwiedziły takie sławy jak Tom Cruise, Jackie Chan czy Chelsea Clinton. Człowiek od razu ma wrażenie, że on to tylko puch marny .

Fatehpur Sikri to miasto wybudowane prze Akbara (gdy jeden z „holly menów” przepowiedział Akbarowi, że urodzi mu się długo wyczekiwany przez niego syn). W ramach wdzięczności za sprawdzoną przepowiednie Akbar wybudował pałac i świątynię w Sikri.

Najbardziej interesującą częścią wycieczki okazał się grobowiec Sheikk Salim Chishti (to ten który przepowiedział Akbarowi narodziny dziedzica). Hindusi wieżą, że spełnia on trzy życzenia, każdemu kto zawiąże czerwony sznurek przy jego grobie, „podaruje” mu szal i świeże płatki kwiatów. W sumie nic nie szkodziło nam spróbować i kosztem 500 rupi (30 zł) podarowaliśmy mu świeże płatki kwiatów i kawałek tkaniny. Każdy z nas zawiązał sznurek i wypowiedział swoje życzenia. Ciekawe czy się spełnią…

Oczywiście nie mogło zabraknąć zakupów - tym razem już bez herbaty (bo przy większości zakupów towarzyszy nam poczęstunek – herbata lub zimnie napoje – symbol ich gościnności). Magda z Anią kupują bransoletki, natomiast Maciek i Dorota wyroby z piaskowca – popielniczkę i słonia.